Returnering

 

Du har altid 14 dages fortrydelsesret, læs reglerne for dette her nedenunder:

 

Returnering:
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen indtil varens levering til os.

Varens stand når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for, at have returneret den til os.

Hvad skal jeg sende med tilbage, hvis jeg ønsker at returnere en vare?
Ud over selve varen, der skal være indpakket på tilsvrende måde som da du modtog den. Skal du vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller fakturaen. Det er ikke et krav, men ekspeditionen går hurtigere hvis du sender os følgende; Ordrenummer, navn, adr, mail adr og telefonnummer.

Bemærk! Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

 

5. Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret):
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på en af vores overnævnte webshops, har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Varen skal sendes til:
Kimbrer-Ide
Kattinge Bygade 16B
4000 Roskilde

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os.
Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.

Bemærk!Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.